Reklamer i Forummet

Tilfører nye funktioner eller ændrer i phpBB3s standardfunktioner [MODs]

Re: Reklamer i Forummet

Ulæst indlægaf Rodenberg » 3. jan 2012 19:56

Så skal jeg nok holde mig til MODen :) Tror ikke lige jeg skal begynde at ændre i koderne, så ender det jo bare galt! :D
MVH
Rasmus Rodenberg Pedersen
Rodenberg

Geografisk sted: Nordjylland

Ulæst indlægaf Jan » 3. jan 2012 20:04

Det er der i hvert fald en hvis risiko for :mrgreen:
Billede

Brug SRT (Support Request Template) når du søger support.
Brugeravatar
Jan
Support Team Leder

Ulæst indlægaf flar » 3. jan 2012 20:07

Jeg har installeret auto mod på lokal testserver, men kan ikke finde menuerne som skal være under fanen General i den lodrette menu til venstre og ned under Boardkonfiguration :?:
flar

Ulæst indlægaf lasse.j » 10. apr 2012 09:11

Jan skrev:Det gør det bestemt lettere at anvende dette MOD hvis man vil køre med reklamebannere, alternativet er at "hardcode" det ind i koderne, dvs. at redigere direkte i de enkelte filers koder. Sidstnævnte er lidt af et arbejde og derfor en tidsrøver der kan hjemsøge en igen og igen, i sær hvis man løbene skifter bannere ud diverse steder.

Det er lige præcis det jeg gør( http://www.discushobby.dk ) og er ved at være lidt træt af det...
Er der nogen derved om man kan have flere reklamer under hinanden med det forslået Mod (http://www.phpbb.com/customise/db/mod/a ... management )?
Mvh
Lasse
lasse.j

Ulæst indlægaf DoYouSpeakWak » 10. apr 2012 23:41

flar skrev:Jeg har installeret auto mod på lokal testserver, men kan ikke finde menuerne som skal være under fanen General i den lodrette menu til venstre og ned under Boardkonfiguration :?:

Jeg foretrækker hardcoded da det mod tilføjer load til databasen, har du et lille forum betyder det ikke meget, men har du 10K brugere på så gør det hvis man har mange mods.

Men hvorfor ikke bare kalde reklamerne det samme f.eks. 1.jpg, 2.jpg. , Når du får nye bannere så skal der bare være 1 krav. Alle bannere skal være nogenlunde lige store så det ser pænt ud. Når du så får nye bannere omdøber du dem bare til 1.jpg, 2.jpg (samme navne som de eksisterende) og uploader og overskriver de eksisterende. Så slipper du for at ændre noget i koderne når du skal have nye bannere på. Ret simpelt.

lasse.j skrev:
Jan skrev:Det gør det bestemt lettere at anvende dette MOD hvis man vil køre med reklamebannere, alternativet er at "hardcode" det ind i koderne, dvs. at redigere direkte i de enkelte filers koder. Sidstnævnte er lidt af et arbejde og derfor en tidsrøver der kan hjemsøge en igen og igen, i sær hvis man løbene skifter bannere ud diverse steder.

Det er lige præcis det jeg gør( http://www.discushobby.dk ) og er ved at være lidt træt af det...
Er der nogen derved om man kan have flere reklamer under hinanden med det forslået Mod (http://www.phpbb.com/customise/db/mod/a ... management )?

Det kan sagtens. Hver reklame har en html kode i de relevante html template filer. De html koder moddet indsætter f.eks AD_1, AD_2, AD_3 osv osv. Er placeret visse steder som standard, men du kan sagtens flytte rundt på dem som du vil.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm.
Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem

Geografisk sted: Bornholm

Ulæst indlægaf lasse.j » 16. apr 2012 09:49

DoYouSpeakWak skrev:[Det kan sagtens. Hver reklame har en html kode i de relevante html template filer. De html koder moddet indsætter f.eks AD_1, AD_2, AD_3 osv osv. Er placeret visse steder som standard, men du kan sagtens flytte rundt på dem som du vil.

Tak for svar, det må jeg prøve se om jeg kan få lavet..
Nu har jeg ingen Mod´s på hjemmesiden i forvejen, er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går igang ?
Det virker som fint som det er nu... Men kunne det gøres nemmere , så er man jo lidt doven :mrgreen:
Mvh
Lasse
lasse.j

Foregående

Tilbage til Modifikationer